Wednesday 11 May 2011

aku bersyukur padamu..

hari nie exam OSCE aq telah selesai...berlainan dgn sem2 yg lepas...lau dulu aq n kwn2 org first yg masuk exam OSCE...p ari nie aq group ke 2 last...bagi aq, lbih cepat abis lbih senag hidup n kurang beban..xtau laa pulak apa pendapat kwn2 ku..may b ader yg setuju jgk kot...

semasa kitorg berada dlm bilik kuarantin, bilik nie disediakan untuk mengelak kebocoran soalan laa...tahap kedebaran tu xterasa sangat...tp bila lg 5 minit giliran aq...aq xtau nk cakap mcm mn...terasa dup dap dup dap...macam nk meletup jantung..ialah ini kan perasaan normal manusia,..so, aq pn xterkecualilah...

tiba2 nmku n 4 org sahabat yg lain dipangil..xusah nk cakap debarnyer..aku langkahi kakiku dengan bacaan ayat Kursi..moga2 an dipermudahkn segala urusan, berbekalkan doa2 kwn2 yg lain...kemudian aku diletakkan di stesen 1..xtau ap soalan yg bakal keluar..

bila masuk jer...soalannya adalah, lawatan ke rumah untuk bayi 3 tahun yg mengalami malnutrisi...Astafirullah Al 'azim..macam mana nie...aq langsung xbaca..dengan tergugup dan pikiran yg kosong aq memperkenalkan diri n memulakan temuramah kepada ibu kanak2 tersebut...nasib baiklah ibunya bnyak membantu aq..ini mengurangkan sedikit kegugupanku...terima kasih cik kerana membantu sy...

akhirnya kesemua 5 stesen telah ku lalui..masa 25 minit dirasakan terlalu singkat bagiku..berlainan apabila berada di bilik kuarantin..tapi aku dapat rasakan kebanyakan prosedur yg aku lakukan adalah kurang baik..tapi aku redha apa yg terjadi..

kemudian kami pergi menunaikan solat Zohor..dalam solatku aku berdoa " Ya ALLAH ya Rahman ya Rahim..bantu lah aku dan kawan2ku..lembutkanlah hati CI dan lecturer ku..somoga mereka merasa belas kasihan semasa memberikan markah kepada kami..berikanlah kami lulus.. KAU perkenankanlah doaku dan juga doa org2 di sebelahku...aq bermohon kepadamu Ya ALLAH.. 

dan hasilnya doaku diperkenankan..aq salah seorg org yg bertuah dan terkecuali drpd 'repeat'..aku bersyukur kpdMU Ya ALLAH..Alhamdulillah..

2 comments: